Materialul ceramica-metal este conceput atat pentru conditii de frictiune uscate cat si umede. La baza amestecului de metal sunt adaugati aditivi mai fini in comparatie cu materialul K1.
Materialul de frictiune “AD”,nu contine plumb si azbest.
• Coeficient de frecare static inalt
• Buna rezistenta abraziva
• Putere de franare inalta pana la 500°C
• Foarte buna putere de fixare intre placuta metalica cuprata si stratul de frictiune
• Rata de uzura cu 20% mai mica in comparatie cu produsele sinterizate din aceeasi categorie destinate utilizarea obisnuita
• Interactiune abraziva scazuta cu materialul discului de frana
• Durata de viata operationala de trei ori mai mare comparativ cu materialele compozite organice si Kevlar
Gama de aplicatii
Materialul este potrivit pentru conditii de functionare uscate si umede pentru motociclete de strada si off-road; pentru motocicletele de strada se pot folosi atat pentru sistemul de franare fata cat si spate, in timp ce pentru off-road se recomanda folosirea pentru franele de fata.
Parametrii operationali ai materialului
Presiune specifica: P < 5.0 Mpa
Viteza de alunecare: V < 40 m.s-1
Temperatura maxima constanta : 450°C
Temperatura maxima pe o perioada scurta: 700°C